Teknoloji ve Tasarım Dersi

Yolunda yürüyen bir yolcunun yalnız ufku görmesi kâfi değildir. Muhakkak ufkun ötesini de görmesi ve bilmesi lazımdır.
Mustafa Kemal ATATÜRK

22 Aralık 2010 Çarşamba

PROGRAMIN VİZYONU

PROGRAMIN VİZYONU
Kendisinin ve toplumun yarınını daha yaşanabilir hâle getirmek için sorunların farkına varan, çözümler üreten, yaratıcı ve hayal gücü gelişmiş, düşüncelerini kurgulayan ve ifade eden, öğrenmeyi öğrenen, sorgulayan, girişimci, değişim ve gelişime açık sorumluluk bilinci gelişmiş bireyler yetiştirmektir.
PROGRAMIN YAPISI
Program birbirini tamamlayan ve
6. 7 ve 8. sınıflarda tekrar eden üç kuşaktan oluşmaktadır.

1. KUŞAK DÜZEN
Ø      Değişkenliği olmayan biçimleri (kare, yuvarlak, çizgi) kullanarak özgün düzenler  (tasarım) oluştururlar.

Ø      Değişkenliği olmayan biçimlerle oluşturduğu düzende renk, yön ve oran kavramlarını ifade ederler.

Ø      Yaratıcılıklarını; gözlem, arama, sorgulama ve denemelerle öğrenme sürecinde geliştirirler.

  “DÜZEN” kuşağında öğrenciler;

Ø      Düşünmeyi öğrenme ve yaşamlarındaki olaylara farklı açılardan bakarak değerlendirme anlayışı geliştirirler.

Ø      Doğadan, yaşamdan ve kendinden yola çıkarak; mekan, yüzey, birim, tekrar, ritim, düzen, uyum, bütünlük, topluluk vb. kavramları yapılandırırlar.

DÜZEN KUŞAĞINDA ÖĞRENCİLER;

6. SINIFTA: Düşünmeye ilk adım atan öğrenciler
    hazır birimleri kullanarak özgün düzenler oluştururlar.

7. SINIFTA: Değişkenliği olmayan biçimleri (kare, yuvarlak, çizgi) kullanarak özgün düzenler  (tasarım) oluştururlar.

8. SINIFTA:Değişkenliği olmayan biçimlerle oluşturduğu düzende renk, yön ve oran kavramlarını ifade ederler.

2. KUŞAK KURGU
“KURGU” kuşağında öğrenciler;
Ø      “Yaratıcı düşüncelerini; yaratıcı düşünmenin ilk basamağı olan düşünmeyi öğrenme yönünde adımlar atılan “düzen” kuşağındaki temel üzerine yapılandırırlar.

Ø      Merak ve hayal ettikleri ile değiştirmeyi, geliştirmeyi ve kolaylaştırmayı düşündüklerinden yola çıkarak yaratıcılıklarını ve hayal güçlerini somutlaştırırlar.
Ø      Merak ve hayal ettikleri ile değiştirmeyi, geliştirmeyi ve kolaylaştırmayı düşündüklerinin çözümüne yönelik fikirlerini yazarak ve çizerek ifade ederler.

Ø      Çözüme yönelik düşüncelerini başkaları tarafından doğru olarak anlaşılmasını sağlayacak nitelikte çizer ve çevresiyle paylaşırlar.

Ø      Düşüncelerini yasal koruma altına alma süreçlerini fark ederler.

         BU KUŞAKTA ÖĞRENCİLER;

Ø      6. SINIFTA: Değiştirmeyi, geliştirmeyi ve kolaylaştırmayı düşündüklerinin çözümüne yönelik fikirlerini yazarak ve çizerek kurgularlar.

Ø      7. SINIFTA: Çalışmalarını başkaları tarafından doğru olarak anlaşılmasını sağlayacak nitelikte çizerler.

Ø      8. SINIFTA: Düşüncelerini yasal koruma altına alma süreçlerini fark ederler.

3. KUŞAK YAPIM
“Yapım” kuşağında öğrenciler;
Ø      Diğer kuşaklarda geliştirdikleri
   becerilerini somut bir ürünle ortaya çıkarmada kullanırlar.

“Yapım” Kuşağında Öğrenciler,

Sorundan Ürüne Ulaşmada Ürüne Yönelik Tasarım Sürecini Yaşarlar



YAPIM KUŞAĞINDA ÖĞRENCİLER;

         6. SINIFTA: Sorundan çözüme ulaşmada tasarım sürecini yaşayarak somut ürünler ortaya koyarlar.

         7. SINIFTA: Çalışmalarına yeni duygu ve düşüncelerini katarak tasarım sürecini bir sorunun çözümünde yaşarlar.

         8. SINIFTA: Ortaya çıkardıkları ürüne yönelik tanıtım ve pazarlanabilir kılmak için inovasyon ve pazarlama etkinliği yaparlar.

ÇOCUKLARIMIZ ARTIK
Ø      Bilgi hamalı olmamalı
Ø      Sahip oldukları bilgileri günlük hayatlarında kullanabilmeli ( bilgi kullanıldıkça değerlenir)
Ø      Düşüncelerini kurgulayarak ifade edebilmeli
Ø      Yaratıcı düşünceler üretebilmeli
Ø      Sahip oldukları bilgileri verimli  kullanabilmeli
Ø      Olaylara farklı bakış açıları ile bakabilmeli
Ø      Bilimi sevmeli ve bilim kaynaklarına ulaşabilmeli
Ø      Sorunlar ortaya çıkmadan tahmin edip çözüm yoları üretebilmeli
Ø      Hayatı kolaylaştırmak ve güzelleştirmek için teknolojiyi kullanabilmeli

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder